utorak, 21.listopada 2008
Povrće dobro za srce, pržena hrana mu šteti
Prehrana bogata voćem i povrćem smanjuje opasnosti od srčanih tegoba, a slana i pržena hrana ih povećavaju, bez obzira o kojem se kontinentu radilo, objavljeno je u Washingtonu.
Grickalice, meso i jaja "ubitačni"
Za to istraživanje, nazvano Interheart, znanstvenici su pratili 16.000 pacijenata koji su preživjeli infarkt između 1999. i 2003. u cijelom svijetu, za razliku od ranijih radova koji su razmatrali samo oboljele u razvijenim zemljama, objasnio je jedan od glavnih autora tog istraživanja Salim Yusuf.
Istraživači su otkrili da ovisnici o prženoj hrani, slanim grickalicama, jajima i mesu, "zapadnog" režima nose dodatnih 35 posto opasnosti od infarkta od onih koji jedu malo ili uopće ne jedu prženu hranu i meso, bez obzira na zemlju u kojoj žive.
Zdravo je sirovo i kuhano
Osobe koje poštuju "oprezan režim" bogat sirovim ili kuhanim povrćem i voćem, imaju 30 posto manje izgleda da će doživjeti srčani udar od onih koje jedu malo voća i povrća.
Treći tip prehrane, "istočni režim", u kojem se zastupljeni tofu i soja sos, malo utječe na infarkt. Tofu sadrži tvari koje štite srce, ali ih anulira soja sos, s visokim udjelom soli, objavljeno je u Circulation, časopisu American Heart Association.
(H)
E-mail |
Komentari | Printaj