DalmacijaNews.com | neovisni hrvatski portal

Zdravlje

8. veljača 2010

Dva gazirana napitka tjedno mogu izazvati rak

Dva zaslađena gazirana napitka koja popijete u tjedan dana mogu povisiti šanse za razvoj raka gušterače za 87 posto, pokazala je 14-godišnja studija na više od 60.000 muškaraca i žena iz Singaporea koju su proveli znanstvenici iz Sveučilišta Minnesota.

Znanstvenici koji su ovo otkrili nisu sasvim sigurni treba li kriviti gazirane napitke - ili su ljudi koji ih konzumiraju skloniji nezdravom životnom stilu što ih stavlja u veći rizik za razvoj raka, prenosi Net.hr. No i neke prijašnje studije su pokazale da gazirana pića potiču rast šećera u krvi što stavlja dodatni stres na gušteraču.

Rak gušterače nije među najčešćim oblicima raka no jedan je od najsmrtonosnijih. Samo u Velikoj Britaniji od njega umre nešto više od 7.000 osoba, a bio je poguban i za hollywoodsku zvijezdu Patricka Swayzea.

Dr. Mark Pereira, voditelj istraživanja, dodao je da ljudi koji redovito piju gazirane napitke obično jedu nezdravije nego drugi. Tijekom ispitivanja nije uočena veza između raka i negaziranih voćnih sokova.

Stručnjaci već duže upozoravaju da povećani unos zašećerene hrane povisuju razinu šećera u krvi što potiče dodatni rad gušterače. Ovo može stimulirati rast gušterače i dovesti do razvoja raka.

D.N.

 


Dodaj komentar
Samo registrirani korisnici imaju pravo poslati komentar.